A teraz coś z zupełnie innej beczki Z Białej Podlaskiej

Drogowy kapiszon

W Walentynki bialscy włodarze przedstawili białego kruka samorządności: Plan Budowy Dróg w mieście Biała Podlaska na lata 2020-23, czyli obiecywaną w kampanii wyborczej “biała księgę” budowy ulic. Huku nie było, nawet gołębie na Placu Wolności nie zareagowały.

Głód sukcesu.

Widać, że prezydent Michał Litwiniuk potrzebuje sukcesu i chociażby namiastki realizacji obietnic wyborczych. Dotychczasowe autorskie pomysły inwestycyjne prezydenta to jakieś niedoróbki – zmiana organizacji ruchu na ul. Wyszyńskiego i nie działająca sygnalizacja, przejście dla pieszych za 100 tys. zł na ul Sidorskiej i również uszkodzone urządzenia. Na szczęście zamontowano za 4,5 tys. zł kamery co jak wiadomo zapobiega awariom. No i ronda – WOŚP i “tymczasowe” – budowane bez przetargów i znajomości kosztów. Rdzewiejąca siłownia przy parku wodnym to już się zdaje pikuś.

“Biała księga”.

W kampanii wyborczej Michał Litwiniuk obiecywał “białą księgę” w sprawie budowy ulic i konsultacje społeczne w tej sprawie. Skończyło się podobnie jak i z pozostałymi obietnicami. Planu budowy dróg doczekaliśmy się po ponad roku “rządów” jako prezydent – wspominać o wcześniejszych 4 latach jako wiceprezydent? O konsultacjach społecznych mogliśmy oczywiście zapomnieć.

Podczas konferencji na ul. Długiej padały zupełnie inne słowa i co innego było obiecywane mieszkańcom Białej Podlaskiej.

Konferencja na ul. Długiej w Białej Podlaskiej ówczesnego wiceprezydenta Michała Litwiniuka i Koalicji Obywatelskiej w kampanii samorządowej 2018 r.

Zamiast konsultacji społecznych był zespół. Zespół ds. opracowania planu budowy dróg w mieście Biała Podlaska powołany oczywiście przez samego prezydenta, a jakże.

Zespół.

Powołany przez prezydenta Zespół ds. opracowania planu budowy dróg w mieście Biała Podlaska miał oczywiście na celu odpieranie zarzutu, że ktoś coś, arbitralnie decyduje. Takie konsultacje i transparentność po bialsku – już wielokrotnie pokazywałem jak ona wygląda. Swoją drogą, transparentność i przejrzystość to to samo, ale nie będę się czepiał bo sam miewam problemy z językiem polskim, także ten …

Zespół miał niby jakieś tam kryteria jednak obserwując ich dzieło to ma się wrażenie, że jedynym kryterium doboru ulic do budowy była jej długość. Co wyremontować 10 ulic długości ul. Czecha to nie jedną ulicę chociażby i wspomnianą Długą ( i to na odcinku drogi gruntowej).

Skandalem jest jak potraktowano właśnie osiedla w południowej części miasta, zwłaszcza za torami.

Tak wygląda południowa część miasta według białej księgi:

a tak według bialskiego geoportalu:

a tak według bialskiego geoportalu

Czy właśnie tak wygląda kupowanie głosów?

Gruzobetonu nie zapomnimy.

Koszty.

Na budowę  ulic – 9 km – w układzie podstawowym przewidziano 56 mln zł. Co daje nam 6,22 mln zł/km. Dla porównania koszt budowy km autostrady to coś około 35 mln zł. A dla jeszcze lepszego porównania coś z naszych okolic: koszt budowy drogi wojewódzkiej w-815 wyniósł 6,94 mln zł za km, z tym że tam powstało kilkadziesiąt przepustów, mosty i wiadukty a także ścieżki rowerowe.

Więcej o “białej księdze” w >>>Konferencja prasowa nt. Planu Budowy Dróg w mieście Biała Podlaska na lata 2020-23<<<

Polub nas i obserwuj:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.