dworzec terespol
Terespol Z Białej Podlaskiej

Podróżni w Terespolu wsiadają do pociągów z nowych peronów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły pierwszy etap prac na stacji w Terespolu. 2 września na trasę Chotyłów – Terespol wróciły pociągi regionalne, które zastąpiły autobusy komunikacji zastępczej. Na stacji Terespol powstały 2 nowe perony oraz zostało wyremontowane przejście podziemne. Trwa przebudowa stacji Biała Podlaska i Małaszewicze. Modernizacja LCS Terespol ze środków CEF za 558 mln zł zapewni lepszą obsługę pasażerów, wzrost bezpieczeństwa oraz krótsze podróże.

W poniedziałek, 2 września na odcinku od Chotyłowa do Terespola przywrócony został ruch pociągów regionalnych. Na stacji Terespol podróżni korzystają z dwóch nowych peronów przydworcowego i peronu nr 2, wyposażonych w wiaty i informację pasażerską. Jeszcze we wrześniu pasażerowie otrzymają do dyspozycji wygodne ławki. Dojście do peronu wyspowego zapewnia wyremontowane przejście podziemne. Obiekt zostanie wyposażony w windy, które zwiększą dostępność dla podróżnych.

Komfortowe podróże do Terespola to efekt zakończenia pierwszego etapu prac torowych na stacji Terespol, w ramach którego zmodernizowano 12 torów i 20 rozjazdów oraz rozwieszono nową sieć trakcyjną. Sprawniejsze podróże zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Terespolu, które wyposażono w nowe komputerowe urządzenia srk.

Nowe komfortowe perony i przejście podziemne

W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol, PLK modernizują również stacje Biała Podlaska i Małaszewicze.

Na nowym peronie na stacji Biała Podlaska ułożone zostały płyty peronowe. Wkrótce rozpocznie się montaż ławek, wiaty i informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają z nowego peronu w listopadzie.

Wykonano ponad połowę konstrukcji nowego podziemnego przejścia dla pieszych, który zapewni bezpieczne i wygodne dojście do nowego peronu wyspowego. Prowadzone są prace wykończeniowe. Na stacji powstały 3 tory stacyjne. Kontynuowane są roboty przy budowie sieci trakcyjnej. Powstał już budynek nowej nastawni, w której znajdować się będą komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwają w nim roboty wykończeniowe.

Na przystanku Biała Podlaska Rozrządowa gotowe są już konstrukcje peronów oraz układane są płyty peronowe. Budowany jest nowy układ torów oraz fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Ułożono 2 główne tory przebiegające przez stację. Obecnie trwa podbijanie torów.

Ruch pociągów w Białej Podlaskiej usprawni planowana rozbudowa stacji o 10 dodatkowych torów. Poprawi się obsługa pociągów towarowych w ważnym korytarzu transportowym ze Wschodu na Zachód. Będą większe możliwości dla przewozów pasażerskich.

W Małaszewiczach obecnie ruch pociągów prowadzony  jest z nowej nastawni, w której zainstalowane są komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na stacji powstało ponad 5,5 km nowych torów. Na początku lipca br. oddano do eksploatacji połowę zmodernizowanej stacji. Pociągi korzystają już z nowych 5 torów o łącznej długości blisko 6 km oraz 15 nowych rozjazdów. Trwa demontaż torów strony nieparzystej stacji i sieci trakcyjnej.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego “Łącząc Europę”. Łączna wartość projektu wynosi ponad 558 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł. Wszystkie prace zakończą się w III kwartale 2020 roku.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Polub nas i obserwuj:
Redakcja
Kto prawdę mówi, ten niepokój wszczyna. Cyprian Kamil Norwid
https://bialskieforum.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.