Nowy komisariat w Wisznicach
Kronika służb Wisznice Z Białej Podlaskiej

Nowy komisariat w Wisznicach

22 października odbyło się uroczyste otwarcie nowej siedziby Komisariatu Policji w Wisznicach. W uroczystości wzięli udział: przedstawiciel MSWiA, Komendanta Głównego Policji, przedstawiciele samorządów, kadra kierownicza lubelskiego garnizonu na czele z Komendantem Wojewódzkim Policji w Lublinie. Sekretarz Stanu w MSWiA przekazał symboliczny klucz do nowego budynku komisariatu Komendantowi tej jednostki.

Wśród gości biorących udział w otwarciu nowej siedziby Komisariatu Policji w Wisznicach byli:  Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Pan Sylwester Tułajew,  I Zastępca Komendanta Głównego Policji  nadinsp. Dariusz Augustyniak, przedstawiciele samorządów, Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego Pan Andrzej Odyniec, przedstawiciele współpracujących z Policją służb mundurowych i instytucji, Wójt Gminy Wisznice Pan Piotr Dragan, a także kadra kierownicza lubelskiego garnizonu Policji na czele z Komendantem Wojewódzkim Policji w Lublinie – insp. Robertem Szewcem.

Oddawany do użytku nowy budynek Komisariatu Policji  w Wisznicach to jednopiętrowy obiekt administracyjno-biurowy o łącznej powierzchni ponad 670 m2. Jego budowa rozpoczęła się w 2017 roku. Środki na sfinansowanie  budowy pochodziły ze środków budżetowych Policji, przyznanych w ramach Programu Modernizacji Policji. Budowę nowego obiektu wspomógł również Urząd Gminy Wisznice w ramach Wojewódzkiego Funduszu Wsparcia Policji. Nieruchomość pod budowę nowego obiektu Policji oraz pieniądze na opracowanie dokumentacji projektowej przekazał Wójt gm. Wisznice. Łączna wartość inwestycji to około 5 mln zł.

W nowym budynku jednostki znajdują się pomieszczenia biurowe wraz z pomieszczeniami technicznymi i socjalnymi, siłownią, poczekalnią z węzłem sanitarnym, dostosowanym dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników, kancelaria i składnica akt. Na działce znajduje się także budynek magazynowy oraz miejsca garażowe dla samochodów służbowych i miejsca postojowe dla interesantów i pracowników komisariatu.  Stan etatowy komisariatu to 28 funkcjonariuszy.

Do tej pory, komisariat mieścił się przy ul. Kościelnej, w lokalu wybudowanym w latach 30-tych XX wieku. Dla pracujących tam funkcjonariuszy oraz odwiedzających komisariat interesantów warunki lokalowe były bardzo trudne. Odparzone tynki, zagrzybienie i  zawilgocenie ścian, niedostateczna wentylacja pomieszczeń, czy  wyeksploatowana kotłownia węglowa powodowały, że budynek nie spełniał obowiązujących wymogów technicznych, funkcjonalnych i użytkowych. Niewystarczająca ilość pomieszczeń biurowych, które dodatkowo występowały w mało funkcjonalnym układzie utrudniała pracę funkcjonariuszom. Ponadto na nieutwardzonej działce brakowało dostatecznej ilości miejsc parkingowych dla samochodów służbowych, pracowników i interesantów.

Dzięki tej nowej inwestycji, od dziś warunki pracy funkcjonariuszy i pracowników ulegną  znacznej poprawie. Przełoży się to z pewnością na poziom obsługi mieszkańców.

Źródło: POLICJA

Polub nas i obserwuj:
Redakcja
Kto prawdę mówi, ten niepokój wszczyna. Cyprian Kamil Norwid
https://bialskieforum.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.